none

Apotheek Heylen

INTERIEURONTWERP
Jaar 2024
Klant Apotheek Heylen
Omschrijving Interieur Apotheek
Locatie Aarschot, België

Ons ontwerp voor Apotheek Heylen in Aarschot was met oog op het maximale uit een beperkte ruimte te halen en tegelijkertijd een efficiënte en klantvriendelijke flow te creëren. We streven ernaar om elk detail in het ontwerp te perfectioneren, want kleine details maken het design én het verschil. Met onze doordachte aanpak en jouw corporate identity als basis zorgen we ervoor dat je investering in een nieuw ontwerp wijs en logisch is.


Ondanks de beperkte oppervlakte van het grondplan hebben we gestreefd naar een optimaal gevoel van ruimtelijkheid. Een belangrijk onderdeel van het ontwerp was het creëren van een visuele en functionele connectie tussen de bereidingsruimte en de winkelzone. We gebruikten de hoekige vorm van het pand als inspiratie voor de introductie van een en een centraal, rond meubel. Dit meubel heeft een dubbele functie: het biedt ruimte voor productpresentaties, en wijst tegelijkertijd de route aan waarlangs klanten zich door de apotheek kunnen verplaatsen.


De toog werd strategisch zo ver mogelijk naar achteren in de ruimte geplaatst, zodat er een vertrouwelijk zone ontstaat voor persoonlijke gesprekken. Hierdoor ontstaat er ook een routering waardoor klanten eerst langs verschillende productzones geleid worden – van skincare tot supplementen – wat de verkoop van deze producten stimuleert.


Daarnaast was er behoefte aan een flexibele privézone voor bijvoorbeeld vaccinaties of vertrouwelijke gesprekken. Deze zone hebben we bedachtzaam geïntegreerd door gebruik te maken van een akoestisch gordijn. Zo kan de ruimte eenvoudig worden afgesloten wanneer er behoefte is aan privacy, maar kan hij ook makkelijk als extra winkelruimte worden ingezet wanneer de situatie dat toelaat.


FRAGMAT ontwerpt niet alleen ruimtes die functioneel en efficiënt zijn, maar ook esthetisch en klantgericht. Wij streven ernaar om in elk project het maximale potentieel te benutten, zonder de behoeften van de klant uit het oog te verliezen.




Ook beter
opge-merkt
worden?

Contacteer ons vandaag nog.

Kopje koffie?                 Of liever een wijntje?